Vedtægter for

Middelfart Efterløns- og pensionistklub.

Stiftet 27. februar 1980

§ 1. Navn
Klubbens navn er Middelfart efterløns-og pensionistklub og har hjemsted i Middelfart.
Klubbens adresse er formandens.


§ 2. Formål
Klubbens formål er at samle efterlønsmodtagere, pensionister og ligestillede om aktiviteter af
oplysende, kulturel og social art.


§ 3. Medlemskredsen
a) Som medlem optages enhver, der støtter § 2.
b) Ægtefælle eller samlever optages på lige fod.


§ 4. Generalforsamling
a. Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Den afholdes
hvert år i februar måned og bekendtgøres mindst 14 dage før den
afholdes ved annoncering i programmet, dagspressen eller ved skriftlig
indkaldelse til hvert medlem
b) Generalforsamlingen vælger dirigent og referent.
c) Generalforsamlingen vælger 3 — 5 bestyrelsesmedlemmer samt 2 suppleanter, som
afgår skiftevis hvert andet år.
Ligeledes vælges 2 revisorer, som afgår skiftevis hvert andet år, samt en
revisorsuppleant, som er på valg hvert år.
d. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter på nær revisorsuppleanten, er to årige.
e) Alle valg og beslutninger vedtaget med simpelt flertal.
Ved stemmelighed bortfalder forslaget.
f) Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
g) Afstemninger skal være skriftlige, hvis det forlanges.


§ 5. Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. Valg af referent og stemmetællere
3. Bestyrelsens beretning — til godkendelse
4. Forelæggelse af klubbens årsregnskab – til godkendelse.
5. Behandling af indkomne forslag samt kontingent fastsættelse.
Forslag skal være bestyrelsen i hænde 8 dage før generalforsamlingens
afholdelse.
6. Valg af formand (ulige år)
7. a) Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppl.
b) Valg af revisor og en suppleant
8. Eventuelt


§ 6. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstra ordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen eller mindst 20% af
medlemskredsen kræver det, med motiveret dagsorden.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest en måned efter begæring.
Den ekstraordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af
fremmødte.


§ 7. Forenings- og mødeledelse
Bestyrelsen , der består a f 3 — 5 medlemmer konstituerer sig med
næstformand, kasserer og sekretær.
Bestyrelsen fordeler ansvar, opgaver og kompetencer.
Formanden indkalder til bestyrelsesmøde mindst 4 gange årligt eller når mindst
3 bestyrelsesmedlemmer anmoder om det med angivet motivering.


§ 8. Bestyrelsens beføjelser
Bestyrelsen fastlægger niveauet for aktiviteter, udgifters størrelse ved rejser, møder, kurser,
telefongodtgørelse m.m.
Bestyrelsen holdes via kassereren løbende orienteret om klubbens økonomi.
Regnskabsåret er kalenderåret.
Klubbens egenkapital indsættes på konto i pengeinstitut. Der kan opretholdes en
mindre kassebeholdning. Bestyrelsen kan nedsætte udvalg til konkrete opgaver.
Klubben hæfter alene for sine forpligtigelser ved klubbens egenkapital.
Klubben tegnes udadtil ad formanden.
Der påhviler ikke bestyrelsen nogen personlig hæftelse.


§ 9. Forslag til vedtægtsændring eller opløsning af klubben kræver 2/3 majoritet af de
fremmødte medlemmer.
Ved opløsning træffer generalforsamlingen beslutning om anvendelse af klubbens
egenkapital, der skal anvendes til sociale formål og komme pensionister til gode.
Arkivalier henlægges på Byhistorisk arkiv.


Således vedtaget på generalforsamling d. 24-04-2024.
Niels Malta Rousing, Dirigen